shia muslim

سخن 586- برگرفته از کتاب در محضر آیت الله بهجت ، مشخص کردن وقت ظهور
نویسنده : یه بنده خدا - ساعت ۱:۱۳ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٢٠ آبان ۱۳٩۳
 

سخن 586-مشخص کردن وقت ظهور:

در تفسیر برهان سید هاشم بحرانى - رحمه الله - در ذیل آیه ى شریفه (المص- سوره ى اعراف ، آیه ى 1.)و نیز در غایة المرام (ر.ک : بحارالانوار، ج 52، ص 106؛ ج 89، ص 383، به نقل از تفسیر عیاشى ، ج 2، ص 3 و 202) به مناسبتى درباره ى وقت و علایم ظهور روایت مشکلى به حساب حروف نقل مى کند که با قواعد نظرى عقلى باید بررسى شود، و در آخرش دارد:فافهم ذلک و اکتمه الا من اءهله پس آن را بفهم و جز از اهلش نهان کن .( این عبارت در متن حدیث در آدرس هاى گذشته ، به این صورت آمده است : فافهم ذلک وعه و اکتمه)

اگر این روایت وضعیاتش (از حیث صدور، روایت و سند) درست باشد از آن استفاده مى شود که کذب الوقاتون (کافى ، ج 1، ص 368، بحارالانوار، ج 4، ص 132؛ ج 52، ص 103، 111، 117، 118 و 119؛ ج 53، ص 180 و 184؛ ج 75، ص 380؛ احتجاج ، ج 2، ص 469؛ اعلام الورى ، ص 451 و 452؛ الخرائج ، ج 1، ص 178؛ ج 3، ص 1113؛ غیبة الطوسى ، ص 290، 425 و 426، غیبة النعمانى ، ص 289 و 294؛ کشف الغمة ، ج 2، ص 531؛ کمال الدین ، ج 2، ض 483؛ منتخب الاءنوار، ص 122) یعنى مشخص کنندگان وقت ظهور، براى غیر اهل ، دروغگو هستند، نه به طور مطلق

این روایت روز و ماه و سال و محل و ساعت ظهور را یک جا بیان مى کند. بنده روایتى نظیر این روایت که به این صورت حساب و شماره ى سال و ... را ذکر نموده باشد، ندیده ام .
حسابى هم از تاریخ انقراض بنى العباس تا زمان ظهور براى راوى بیان کرده که خیلى زحمت مى خواهد که انسان از آن نتیجه ى مطلوب را بگیرد . مى فرماید: در فلان سال حکومت بنى امیه زایل مى شود، راوى مى گوید: تصدیقش را فهمیدم و ...
اگر کسى بتواند در این روایت زحمت بکشد، حتى سال و ماه و ... را به دست مى آورد منتهى محتاج اعمال دقت و فکر و قراین عقلیه است

سؤ ال : حضرتعالى از آن روایت چه سالى را به دست آورده اید؟

جواب : روى حسابى که بنده به دست آورده ام احتمال مى دهم بین سال هاى 1414 یا 1415 ه .ق مستقر باشد . شاید مقدمه و زمینه ى ظهور در آن سال ها فراهم شود، چنان که سال انقراض حکومت بنى امیه را تعیین مى کند که بعد از سى سال اتفاق افتاده ، و آن سال که تعیین شده سال مقدمه ى انقراض و تزلزل حکومت آن هاست نه انقراض فعلى .نقل کردند: یکى از علما که مدت هاست وفات کرده فرموده است : ظهور آن حضرت در سال دو چهارده کنار هم - یعنى 1414 ه .ق - است .


 
 
رسانه و نمودار رشد جمعیت
نویسنده : یه بنده خدا - ساعت ۱۱:٤٤ ‎ب.ظ روز شنبه ۱٠ آبان ۱۳٩۳
 

بسم الله الرحمن الرحیم

در شماره‎های گذشته از سلسله مقالات نقشه راه با موضوع رسانه، به بررسی تاثیر رسانه بر شئون مختلف سبک زندگی اشاره نمودیم و این نکته را مورد تاکید قرار دادیم که امپراتوری رسانه‎ای غرب سعی دارد با تحت تاثیر قرار دادن سبک زندگی در کشورهای اسلامی مخصوصا کشور شیعی ایران، این کشورها را دچار استحاله فرهنگی کرده و با خود همراه سازد.

نکته قابل تامل این است که غرب با در نظر گرفتن این مهم که سبک زندگی صحیح و اسلامی، می‎تواند مسلمانان و مخصوصا شیعیان را آماده پذیرش امر قطعی ظهور گرداند، سعی می‎کند با تمام توان خود، از رسیدن مسلمانان به این آمادگی جلوگیری کند. در این شماره در نظر داریم به تلاش غرب برای تاثیرگذاری بر نمودار رشد جمعیت در کشورهای جهان، مخصوصا کشورهای اسلامی بپردازیم و چگونگی فعالیت رسانه‎های غربی برای دستیابی به این هدف را مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از اصلی‎ترین مولفه‎های قدرت یک کشور در ادبیات متداول بین‎المللی، جمعیت ساکن در آن کشور و مخصوصا نیروی جوان و آماده به کار آن می‎باشد. نیروی جوان یک کشور، علاوه بر تاثیرگذاری بر امر تولید و رشد صنعتی و علمی در آن کشور، می‎تواند در مواقع لازم، به دفاع از تمامیت ارضی پرداخته و به عنوان نیروی نظامی و انتظامی آن کشور، به فعالیت بپردازد.

از این رو در جوامع امروز، جمعیت جوان یک کشور از اهمیت فوق‎العاده‎ای هم از سوی دولت‎های خود و هم از سوی دیگر کشورها برخوردار هستند. تاجایی که برای تغییر و تاثیرگذاری در یک جامعه، اولین و اصلی‎ترین جامعه هدف، جوانان آن کشور می‎باشد.

در سال 2009 میلادی، در جلسه‎ای در منهتن با حضور صهونیست‎هایی مانند دیوید راکفلر، بیل گیتس، جرج سورس، مایکل بلومبرگ و چند تن دیگر، بر این تصمیم به اجماع رسیدند که رشد جمعیت را به عنوان یک تهدید زیست محیطی، صنعتی و اجتماعی معرفی کرده و به جلوگیری از آن بپردازند.

لازم به ذکر است سه سال قبل از برگزاری این جلسه و به موازات با اهداف ذکر شده، تد تورنر، میلیونر معروف و  موسس شبکه CNN در مصاحبه ای با مجله طبیعت شناسی گفته بود کاهش 95 درصدی جمعیت جهانی به 225 تا 300 میلیون نفر ایده آل خواهد بود.

لازم به ذکر است، تمام این جلسات و صحبت‎ها در اصل بر کشورهای اسلامی تمرکز داشته و سرزمین هدف خود را کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان قرار داده‌ و در کشورهای غربی و لیبرال، همچنان، افزایش جمعیت و سیاست‎های تشویقی در این زمینه، در دستور کار دولتمردان قرار گرفته‎است. بنابراین کنترل جمعیت برای کشورهای مصرف کنندگان بی‎مصرف در نظر گرفته‎شده‎ و این سیاست یهود برای تسلط بیشتر بر دنیا بوده است.

در ایران پس از انقلاب و بعد از اتمام جنگ تحمیلی، اتخاذ سیاست کلان کاهش رشد جمعیت، و اعلام و همه‎گیر ساختن شعار فرزند کمتر زندگی بهتر از یک سو و ترویج مصرف گرایی و تبلیغ و ترغیب مردم برای مصرف بیشتر از سوی دیگر، مقدمات تبدیل یک جامعه انقلابی به یک جامعه  مصرفی را  فراهم آورد و زمینه را برای کاهش رشد جمعیت به‎وجود آورد.

به موازات فعالیت دولت در دهه هفتاد برای کاهش رشد جمعیت، صدا و سیما با نشان دادن مشکلات خانوداه های دارای فرزند زیاد از یک طرف و موفقیت خانواده های کم جمعیت از طرف دیگر، بر ترویج تفکر فرزند کمتر زندگی بهتر در میان مردم دامن زد و همچنین با نشان دادن فیلم ها و سریال های خارجی که در آن فرزندان تک والدینی وجود داشتند، به تدریج، تمایل مخاطبان داخلی به ازدواج و فرزندآوری را تحت تاثیر قرار داد.

نکته قابل تامل این است که، در طول اجرای این سیاست، زنان به عنوان تاثیرگذارترین قشر در خانواده و اجتماع هدف اصلی تبلیغات رسانه‎ای قرار گرفتند و سعی بر آن شد که تفکر آنان از داشتن فرزند، تحت تاثیر قرار گیرد؛ تا جایی که در فیلم‎ها  و سریال‎های تولید شده در آن بازه زمانی، زنان تحصیل کرده و دارای جایگاه اجتماعی بالا، به گونه‎ای نمایش داده‎ می‎شدند که یا مجرد بودند و یا در صورت تاهل یک و در نهایت دو فرزند داشتند و این به عنوان یک زندگی مطلوب، به نمایش در می‎آمد.

باید گفت متاسفانه علی‎رغم توقف سیاست کاهش جمعیت در ایران، تبلیغات رسانه‎ای و فیلم‎ها و سریال‎ها هنوز متناسب با سیاست‎های گذشته، به ارائه محصول می‎پردازند.

در همین راستا برژنسکی مشاور امنیت ملی سابق امریکا، در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال در توصیه به مقامات غربی اعلام می‎دارد: «از  فکر کردن به حمله پیش دستانه علیه تاسیسات هسته ای ایران اجتناب کنید و گفتگوها با تهران را حفظ کنید، بازی طولانی مدتی را انجام دهید؛ چون زمان و آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست».

این در حالی است که مطابق با اسناد منتشر شده، برخی اقلیت های داخلی که با عربستان صعودی در ارتباطند فتوای چهار زن و بیست بچه را داده‎اند که این باعث تغییر الگوی جمعیتی ایران در بلند مدت می‎شود.

این در حالی است که در کشورهای غربی، با الگو ساختن بازیگران مطرح هالیوود و ترویج فرزندآوری توسط آنان و اجرای سیاست‎های تشویقی، در صدد افزایش تمایل داشتن فرزند در جوامع غربی، می‎باشند.

در نهایت باید گفت همان‎گونه که پیش از این اشاره گردید، منحنی پایین رشد جمعیت باعث پیری یک کشور و کاهش نیروی توانمند برای دفاع از اقتدار و تمامیت ارضی یک کشور می‎گردد و این موضوع برای نظامی مانند جمهوری اسلامی بسیار خطرناک بوده و دارای تاثیرات کوتاه مدت و بلندمدت می‎باشد.


 
 
فلسفه قیام امام حسین(ع) در 11 بند
نویسنده : یه بنده خدا - ساعت ٩:٥۸ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۸ آبان ۱۳٩۳
 

 شناخت فلسفه و چرایی قیام امام حسین(ع) نقش تعیین کننده‌ای در بقای نهضت کربلا دارد؛ زیرا پاسخ
به این چرایی است که حرکت مردم را در طول تاریخ شکل داده و امام حسین(ع) را به
عنوان سرمشق حرکت‌های مردمی علیه ظلم ظالمان بویژه علیه حکومت‌های دینی طاغوتی
تبدیل کرده که مدعی مشروعیت دینی بودند و برای خودشان حریم و دژی از ساحت قداست
دینی ساخته بودند. بنابراین شناخت فلسفه و چرایی قیام می‌تواند به بقا، استمرار و
تداوم قیام حسینی کمک کند. نویسنده در این مطلب با مراجعه به آموزه‌ها و سخنان امام
حسین(ع)، بر آن است تا فلسفه و چرایی قیام را تبیین کند.

 


 
 
برخی سخنان رهبری درباره آمریکا و موقعیت ایران در جهان کنونی
نویسنده : یه بنده خدا - ساعت ۱۱:٤٧ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٥ آبان ۱۳٩۳
 

بسم الله الرحمن الرحیم


مذاکره با آمریکا، مسئله این است : مرگ و زندگی، هست و نیست!




در جنگ احزاب، از همه طرف حمله کردند. در جنگ بدر یک گروه بودند، در جنگ  احد یک گروه بودند، در جنگهای دیگر قبائلِ کوچک بودند؛ اما در جنگ احزاب،  همه ‌ی قبائل مشرک مکه و غیر مکه و ثقیف و غیره آمدند متحد شدند؛
ده هزار نفر نیروی رزمنده فراهم کردند؛ یهودی ‌هایی هم که همسایه ‌ی پیغمبر بودند و امان ‌یافته ‌ی  پیغمبر بودند، خیانت کردند؛ اینها هم با آنها همکاری کردند.

اگر بخواهیم  این را با امروز مقایسه کنیم، یعنی آمریکا با آنها مخالفت کرد، انگلیس  مخالفت کرد، رژیم صهیونیستی مخالفت کرد، فلان رژیم مرتجعِ نفتخوار مخالفت  کرد.

پولهاشان را خرج کردند، نیروهاشان را جمع کردند، یک جنگ احزاب درست  کردند؛
جنگ احزابی که دلها را خیلی ترساند : «و اذ قالت طائفة منهم یا اهل یثرب لا مقام لکم فارجعوا»؛ (1)


[تصویر: smpl.jpg]



امریکا می‌گوید: «بیایید مذاکره کنیم.» نمی‌گوید: «بیایید رابطه برقرار  کنیم.»
رابطه را مشروط می کند اما مذاکره را غیرمشروط !

مذاکره یعنی چه؟ یعنی آن پیوندی را که جمهوری اسلامی قطع کرد و برید  و همان موجب شد که تمام عواطف صادقانه‌ی ملتهای دنیا به این نظام جلب شود،  این را دو مرتبه برقرار کند.
یعنی در درجه‌ی اوّل، یک ضربه‌ی نمایان به  جمهوری اسلامی بزنند؛ و از آن‌جا که تبلیغات هم در دست آنهاست، در دنیا  منعکس کنند که «جمهوری اسلامی، از حرفهایش برگشت!» به چه دلیل؟ به این دلیل  که نشسته است و با امریکا مذاکره می‌کند.(2)



در حالی که  دشمن این‌طور اخم می‌کند، این‌طور متکبّرانه حرف می‌زند، این‌طور به ملت  ایران اهانت می‌کند، تصریح هم می‌نماید که می‌خواهد علیه این نظام و این  کشور و منافع آن اقدام کند، عدّه‌ای در این‌جا ذلیلانه و زبونانه می‌گویند:  چه کار کنیم؛ برویم، نرویم، نزدیک شویم، با آنها صحبت کنیم، در خواست  کنیم، خواهش کنیم؟!
اینها یا از الفبای سیاست چیزی  نمی‌دانند، یا الفبای غیرت را بلد نیستند؛ یکی از این دو تاست. (3)




ما برای رفاه و ساختن ملت و کشورمان، احتیاجی به دولتی مثل امریکا نداریم. 

ما امکانات بالفعل و بالقوّه‌ی بسیار خوبی در اختیارمان است و می‌توانیم  بدون اتکای به دشمنانمان، راه سعادت و رفاه ملت ایران را بپیماییم.

البته  ما در ارتباطات جهانی باز برخورد می‌کنیم. ما با کسانی که نسبت به ملت  ایران، این‌طور خصومت وقیحانه و آشکار نکردند، همکاری می‌کنیم. این را  همیشه اعلام کرده‌ایم. در گذشته همین‌طور بوده، امروز هم همین گونه است.

اما اگر کسانی در دنیا خیال کنند که مسؤولان کشورمان برای سازندگی کشور،  دست - آن هم دست ذلت - به سوی امریکا دراز خواهند کرد، بدانند که سخت در  اشتباهند. چنین چیزی پیش نیامده و ابداً پیش نخواهد آمد.(4)




«و اذ قالت طائفة منهم یا اهل یثرب لا مقام لکم فارجعوا» مردم را می ترساندند.
الان هم همین جور است. الان هم یک عده ‌ای مردم را می ترسانند: آقا بترسید. مقابله ‌ی با آمریکا مگر شوخی است؟ پدرتان را در می ‌آورند! آن جنگ نظامی‌ شان، این تحریمشان، این فعالیتهای تبلیغی و سیاسی ‌شان.

در یک چنین شرائطی، شرح حال مؤمن این است: «هذا ما وعدنا اللّه و رسوله»؛ 
ما تعجب نمی کنیم؛ خدا و رسولش به ما گفته بودند که اگر پابند به توحید  باشید، پابند به ایمان به خدا و رسول باشید، دشمن دارید؛ دشمنها سراغتان می ‌آیند.  بله، گفته بودند، حالا هم راست درآمد؛ دیدیم بله، آمدند.
«و صدق اللّه و  رسوله و ما زادهم الاّ ایمانا و تسلیما»؛ ایمانشان بیشتر شد.


«و لن ترضی عنک الیهود و لا النّصاری حتّی تتّبع ملّتهم»؛
تا وقتی کمند آنها را به گردن نیندازید، دنباله رو  آنها نشوید، همین آش است و همین کاسه.
خودت را قوی کن که کمندش در گردن تو  تأثیر نگذارد؛ یک تکان بدهی، کمندش پاره شود. خودت را قوی کن.(1)



مسئله‌ی ما با آمریکا این نیست که حالا بر سر دو تا موضوع جهانی یا  بین‌المللی یا منطقه‌ای با هم اختلاف نظر داریم، برویم بنشینیم با مذاکره  حل کنیم.
مسئله مثل مسئله‌ی مرگ و زندگی است؛ مسئله‌ی هست و نیست است.(5)

-----

منابع :
(1)
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی -    1391/07/19
(2)
بیانات در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان1372/08/12
(3)
بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا1381/03/01
(4)
بیانات در دیدار جمع کثیری از خانواده‌های معظّم شهدا و ایثارگران1368/05/23
(5)
بیانات در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در آستانه‌ی سالروز سیزده آبان1387/08/