shia muslim

اسرائیل می‌داند که کارش تمام است/ آزادی قدس عزیز نزدیک است
نویسنده : یه بنده خدا - ساعت ٦:٢٤ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٧ بهمن ۱۳٩۳
 

اسرائیل می‌داند که کارش تمام شدنی است/ آزادی قدس عزیز نزدیک است سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه
پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهادت سردار الله‌دادی و
فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌به یاری خدا آنچه
حضرت امام (ره) وعده داده است رخ داده و آزادی قدس عزیز نزدیک است. 

وی
تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس اکنون دست و پای آخرش را می‌زند و خودش هم می‌داند که
کارش تمام است. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این خون
پاک شهیدان و این ترکیب زیبایی که در جمع شهدای قنیطره بود، گویای همین اتفاق است
که به امید خدا به زودی زود رخ خواهد داد. 

سرلشکر جعفری در رابطه با علت
وحشت رژیم صهیونیستی از فرماندهان و مستشاران ایرانی گفت: آنها سابقه طولانی از این
ماجرا دارند،  آنان مقاومت 8 ساله ما را دیده‌اند و مقاومت جنگ 33 روزه و
مقاومت‌های انجام شده در غزه و فلسطین اشغالی را دیده‌اند که همه ادامه یک راهی است
که برگرفته از ایمان و روحیه انقلابی از مکتب امام (ره) است.

yjc.ir


 
 
Message of imam Khamenei To the Youth in Europe and North America
نویسنده : یه بنده خدا - ساعت ۱۱:٥٥ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ بهمن ۱۳٩۳
 

پیام رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی (درحال تکمیل)

 

 

 

 

 

 

To the Youth in Europe and North America

Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran

In the name of God, the Beneficent the Merciful

To the Youth in Europe and North America,

The recent events in France and similar ones in some other Western countries
have convinced me to directly talk to you about them. I am addressing you, [the
youth], not because I overlook your parents, rather it is because the future of
your nations and countries will be in your hands; and also I find that the sense
of quest for truth is more vigorous and attentive in your hearts.

I don’t
address your politicians and statesmen either in this writing because I believe
that they have consciously separated the route of politics from the path of
righteousness and truth.

I would like to talk to you about Islam,
particularly the image that is presented to you as Islam. Many attempts have
been made over the past two decades, almost since the disintegration of the
Soviet Union, to place this great religion in the seat of a horrifying enemy.
The provocation of a feeling of horror and hatred and its utilization has
unfortunately a long record in the political history of the West.

Here, I
don’t want to deal with the different phobias with which the Western nations
have thus far been indoctrinated. A cursory review of recent critical studies of
history would bring home to you the fact that the Western governments’ insincere
and hypocritical treatment of other nations and cultures has been censured in
new historiographies.

The histories of the United States and Europe are
ashamed of slavery, embarrassed by the colonial period and chagrined at the
oppression of people of color and non-Christians. Your researchers and
historians are deeply ashamed of the bloodsheds wrought in the name of religion
between the Catholics and Protestants or in the name of nationality and
ethnicity during the First and Second World Wars. This approach is
admirable.

By mentioning a fraction of this long list, I don’t want to
reproach history; rather I would like you to ask your intellectuals as to why
the public conscience in the West awakens and comes to its senses after a delay
of several decades or centuries. Why should the revision of collective
conscience apply to the distant past and not to the current problems? Why is it
that attempts are made to prevent public awareness regarding an important issue
such as the treatment of Islamic culture and thought?

You know well that
humiliation and spreading hatred and illusionary fear of the "other” have been
the common base of all those oppressive profiteers. Now, I would like you to ask
yourself why the old policy of spreading "phobia” and hatred has targeted Islam
and Muslims with an unprecedented intensity. Why does the power structure in the
world want Islamic thought to be marginalized and remain latent? What concepts
and values in Islam disturb the programs of the super powers and what interests
are safeguarded in the shadow of distorting the image of Islam? Hence, my first
request is: Study and research the incentives behind this widespread tarnishing
of the image of Islam.

My second request is that in reaction to the flood
of prejudgments and disinformation campaigns, try to gain a direct and firsthand
knowledge of this religion. The right logic requires that you understand the
nature and essence of what they are frightening you about and want you to keep
away from.

I don’t insist that you accept my reading or any other reading
of Islam. What I want to say is: Don’t allow this dynamic and effective reality
in today’s world to be introduced to you through resentments and prejudices.
Don’t allow them to hypocritically introduce their own recruited terrorists as
representatives of Islam.

Receive knowledge of Islam from its primary and
original sources. Gain information about Islam through the Qur’an and the life
of its great Prophet. I would like to ask you whether you have directly read the
Qur’an of the Muslims. Have you studied the teachings of the Prophet of Islam
and his humane, ethical doctrines? Have you ever received the message of Islam
from any sources other than the media?

Have you ever asked yourself how
and on the basis of which values has Islam established the greatest scientific
and intellectual civilization of the world and raised the most distinguished
scientists and intellectuals throughout several centuries?

I would like
you not to allow the derogatory and offensive image-buildings to create an
emotional gulf between you and the reality, taking away the possibility of an
impartial judgment from you. Today, the communication media have removed the
geographical borders. Hence, don’t allow them to besiege you within fabricated
and mental borders.

Although no one can individually fill the created
gaps, each one of you can construct a bridge of thought and fairness over the
gaps to illuminate yourself and your surrounding environment. While this
preplanned challenge between Islam and you, the youth, is undesirable, it can
raise new questions in your curious and inquiring minds. Attempts to find
answers to these questions will provide you with an appropriate opportunity to
discover new truths.

Therefore, don’t miss the opportunity to gain
proper, correct and unbiased understanding of Islam so that hopefully, due to
your sense of responsibility toward the truth, future generations would write
the history of this current interaction between Islam and the West with a
clearer conscience and lesser resentment.

Seyyed Ali
Khamenei
21st Jan. 2015

 


 
 
نامه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به جوانان اروپا و امریکای شمالی
نویسنده : یه بنده خدا - ساعت ۱۱:٢٧ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ بهمن ۱۳٩۳
 

پیام رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی (درحال تکمیل)آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری در پیامی خطاب به جوانان اروپا و
آمریکا از آنان خواستند درباره حقیقت اسلام تحقیق کنند و تسلیم هیاهو و جنجال های
اسلام هراسی دولتمردان و رسانه های جهانی نشوند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار
خارجی واحد مرکزی خبر به نقل از سایت اطلاع رسانی ایشان؛ متن پیام مقام معظم رهبری
خطاب به جوانان اروپا و آمریکا به این شرح است:

بسم الله الرحمن
الرحیم

برای جوانان شمال آمریکا و اروپا؛

تحولات اخیر
در فرانسه و نمونه های مشابه آن در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا واداشت تا به
صورت مستقیم با شما درباره این تحولات سخن بگویم. خطاب من به شماست؛ (شما جوانان)،
نه به این خاطر که من توجهی به والدین شما ندارم، بلکه به این خاطر که آینده ملت ها
و کشورهایتان در دستان شما خواهد بود و افزون بر این می دانم که حس حقیقت جویی در
قلب شما جوانان پویاتر و قوی تر است.

خطاب من متوجه سیاستمداران و دولتمردان
شما هم نیست زیرا باور دارم که آنان خود خواسته راه سیاستمداری و راستی و حقیقت را
جدا کرده اند.

می خواهم با شما درباره اسلام سخن بگویم؛ بخصوص چهره ای که
برای شما از اسلام ارائه شده است. تلاش های بسیاری در دو دهه اخیر بخصوص از زمان
فروپاشی اتحاد شوروی صورت گرفته است تا این دین بزرگ را در جایگاه دشمنی دهشتناک
بنشانند. تحریک احساس ترس و نفرت و استفاده سوء استفاده از آن در کمال تاسف سابقه
ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد.

در اینجا، من نمی خواهم به هراس های
مختلفی که کشورهای غربی تا کنون تلقین کرده اند بپردازم. نگاهی گذرا به مطالعات
حساس تاریخ معاصر می تواند شما را به این حقیقت برساند که دولت های غربی رفتاری به
دور از صداقت و با دورویی با ملت ها و فرهنگ های دیگر داشته اند که از تاریخ نگاری
های جدید حذف شده است.

تاریخ های آمریکا و اروپا شرمسار از برده داری، خجل
از دوره استعماری و آزرده از سرکوب ملت های رنگین پوست و غیر مسیحی است. محققان و
تاریخ دانان شما به شدت شرمنده خونریزی ها به نام مذهب بین کاتولیک ها و پروتستان
ها یا به نام ملیت ها در دوران جنگ اول و دوم جهانی هستند. این رویکرد قابل ستایش
است.

با ذکر بخشی از این فهرست بلند بالا، قصد بازخوانی تاریخ را ندارم،
بلکه می خواهم از شما بخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی غربی ها بعد
از چندین دهه بیدار شده است. چرا بازبینی وجدان عمومی برای زمان های دور اجرا می
شود و برای مشکلات جاری نه؟ چرا این تلاش ها برای جلوگیری از بیداری عمومی درباره
مشکلات عمده مانند برخورد با فرهنگ و تفکر اسلامی صورت می گیرد؟
شما به خوبی می
دانید که تحقیر و ترویج نفرت و ترس واهی از «دیگران» مبنایی عمومی برای همه سود
بران سرکوبگر است. حال، از شما می خواهم از خود بپرسید چرا سیاست قدیمی گسترش
«هراس» و نفرت، اسلام و مسلمین را با حجمی بی سابقه هدف گرفته است. چرا ساختار قدرت
در دنیا می خواهد اندیشه اسلامی به حاشیه رانده شود و همچنان پوشیده بماند؟ کدام
مفهوم و ارزش های اسلامی باعث اخلال در پیشرفت ابرقدرت ها می شود و کدام منافع
هستند که در سایه تحریف وجهه اسلام در امان می مانند؟

حال خواست اول من این
است: درباره انگیزه های پشت پرده تخریب چهره اسلام تحقیق و مطالعه
کنید.

خواست دوم من این است که در واکنش به سیلی از اقدامات صورت گرفته برای
گمراه کردن و پیش قضاوت ها، تلاش کنید تا اطلاعاتی مستقیم و دست اول از این دین را
به دست آورید. منطق صحیح مستلزم این است که شما درکی از طبیعت و جوهره آنچه که آنان
شما را از آن می ترسانند و می خواهند از آن دوری گزینید، داشته
باشید.

اصراری ندارم که شما قرائت من یا دیگر قرائت ها از اسلام را بپذیرید.
چیزی که از شما می خواهم این است: اجازه ندهید این پویایی و حقیقت موثر در دنیای
امروز با احساسات و پیش قضاوت ها در اختیار شما قرار بگیرد. به آنان اجازه ندهید که
با دو رویی، تروریست های مزدورشان را به عنوان نمایندگان اسلام معرفی
کنند.

اطلاعات مربوط به اسلام را از منابع اصلی و اولیه آن دریافت کنید.
اطلاعات مربوط به اسلام را از قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن بگیرید. می خواهم از شما
بخواهم که به صورت مستقیم، قرآن مسلمانان را قرائت کنید. آیا شما تا کنون آموزه های
پیامبر اسلام (ص) و اصول انسانی ایشان را مطالعه کرده اید؟ آیا پیام اسلام را از
منبعی غیر از رسانه های دریافت کرده اید؟

آیا تا کنون از خود پرسیده اید که
چگونه و بر چه مبنایی ، ارزش های اسلام توانست بزرگترین تمدن علمی و فکری را در
دنیا ایجاد کند و در طول قرن ها بزرگترین دانشمندان و متفکران را
بپروراند؟

از شما می خواهم اجازه ندهید تصویر سازی موهن و متعرضانه گردابی
احساسی بین شما و واقعیت ایجاد کند و باعث شود احتمال داشتن یک قضاوت بی طرفانه از
شما سلب گردد. امروز جوامع رسانه ای مرزهای جغرافیایی را در نوردیده اند. با این
حال، اجازه ندهید که آنان شما را با مرزهای ذهنی و ساختگی احاطه کنند.

هر
چند که کسی به تنهایی نمی تواند این خلاء های ایجاد شده را پر کند، هر کدام از شما
می توانید پلی بین تفکرات و عدالت برای خلاء های ایجاد شده برای روشن کردن خود و
اطرافیان خود استفاده کنید. هر چند این چالش بین اسلام و شما جوانان ناخواسته است،
می تواند سوال هایی جدید در ذهن های کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش برای
یافتن پاسخ به این سوال ها فرصتی مناسب برای یافتن حقیقت هایی تازه برای شما ایجاد
می کند.

از این رو، فرصت را برای یافتن درکی صحیح و بی غرض از اسلام از دست
ندهید تا با حس مسئولیت پذیری شما به سوی حقیقت، نسل آینده بتواند تاریخ این
تعاملات بین اسلام و غرب را به صورتی وجدانی روشن تر و رنجش و خشمی کمتر
بنگارد.

سید علی خامنه ای

بیست و یکم ژانویه دو هزار و پانزده

 
 
از کجا معلوم در آخرالزمان هستیم؟/ مرگ "ملک عبدالله" و نشانه‌ها
نویسنده : یه بنده خدا - ساعت ٧:٢٠ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ بهمن ۱۳٩۳
 

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، پاسخ حجت‌الاسلام پناهیان به این سوال که "از کجا معلوم در آخرالزمان هستیم؟" را می‌شنوید.








 با اعلام خبر مرگ عبدالله پادشاه عربستان،‌ برخی افراد با استناد به روایتی از امام صادق(ع) این موضوع را یکی از نشانه‌های ظهور می‌دانند.

در این روایت از امام صادق (ع) آمده است: «هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، قیام قائم را تضمین می‌کنم، سپس فرمود: هنگامی‌که عبدالله بمیرد، مردم بعد از او بر احدی جمع نمی‌شوند و این امر ختم نمی‌شود مگر به صاحبتان إن‌شاءالله و فرمانروایی ماه‌ها و ایام جایگزین سال‌ها می‌شود، پس گفتم: تحقق این امر طولانی است، فرمود: هرگز» (الغیبة للطوسی صفحه 448/بحارالانوار جلد 52 صفحه 210)

گوش کردن به صوت زیر جالب است. 

برگرفته از سایت باشگاه خبر نگاران

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/11/4/2907450_421.mp3